Nieuwsbrief oktober 2021

Omzien naar kwetsbare mensen in de omgeving

Dit is in één zin waar Stichting EckStra zich voor inzet; iets extra's bieden aan mensen en gezinnen die rond de armoedegrens leven. En dat hebben we in de zomer gedaan!

Zomeractie:

Juist in de zomerperiode is het fijn om er even tussenuit te zijn. Al is het maar een dagje weg. Kinderen hebben dan iets te vertellen op school. We hebben een aantal organisaties benaderd in Amersfoort en we kregen hierop veel reacties.  We kregen de meest leuke aanvragen voor een dagje uit. Walibi, dierentuin, zwembad, uit eten, Dolfinarium, Julianatoren, Nemo etc. En van veel mensen kregen we na afloop een reactie terug, vaak met leuke foto’s erbij.

Vanuit onze stichting hebben we 29 gezinnen een dagje uit aan mogen bieden.

Ook hebben we dit jaar tot nu toe 30 gezinnen kunnen helpen door middel van een boodschappen, Etos, speelgoed bon of bon voor kindersportkleding.

Jamverkoop

We zijn begonnen met het verkopen van zelfgemaakte jam. Afhankelijk van wat voor fruit er voorradig is hebben we bijvoorbeeld heerlijke potjes gemaakt van abrikoos/mango,kiwi, appel of aardbei, mango. We hebben inmiddels al ruim 32 potjes jam verkocht.

Een mooie opbrengst voor de stichting.

Stuur gerust een mail naar stichtingeckstra@outlook.com bij interesse. De potjes kosten 3 euro per stuk.

Kofferbakverkoop en emballage AH

op zaterdag 2 oktober was er een zogenaamde kofferbakverkoop in Nijkerk. Hier kon je naast je auto je spulletjes aan de man brengen. Gelukkig was het weer goed en hadden we een leuke opbrengst aan het einde van de dag.

Bij de Albert Heijn konden mensen in de maand augustus hun lege flessen bon doneren aan onze stichting. Dit heeft ook een mooi bedrag opgeleverd.

Logo

Onze stichting heeft een nieuw logo. Deze is kosteloos ontworpen door Esther Koelewijn.

Nu we een aantal jaren bestaan wilden we graag een meer professioneel uitziend logo. Dit is gelukt en we zijn blij met dit mooie frisse logo.