Nieuwsbrief Februari 2022

De eerste jaren na de oprichting van onze stichting was het moeilijk om met mensen in contact te komen die een extraatje goed konden gebruiken. Nu na 3 jaar weten steeds meer organisaties ons te vinden en vooral bij bestaande contacten zijn we goed in het vizier. We vinden steeds meer onze weg en hebben leuke activiteiten ontplooid, en ook in het jaar dat voor ons ligt zijn er weer leuke ideeën! Hieronder leest u in het kort onze belevenissen en plannen.

KERSTACTIE

Met de kerst hebben we kerstpakketten gebracht naar gezinnen waar we het afgelopen jaar waren geweest. Mensen waren blij verrast en het was mooi om ze dit aan te kunnen bieden.

Ook hebben we in samenwerking met Stichting Present een tiental adressen overgenomen waar zij geen match voor hadden gevonden. Deze gezinnen kregen ook een kerstpakket van ons.

We hebben voor het eerst OLIEBOLLEN verkocht. Deze konden besteld worden en op 30 december opgehaald worden. Dit was een groot succes. We hebben ongeveer 300 oliebollen gebakken en daarnaast nog zelfgemaakte jam en zelfgemaakte vogelhuisjes verkocht.

KERSTAVONDDIENST

De (digitale) kerstavonddienst van de gezamenlijke kerken in Vathorst (Amersfoort Noord) hield een (online) collecte. Deze kwam geheel ten goede aan onze stichting. Ook van de Lichtkring in de wijk Zielhorst kregen wij een mooi collectebedrag.

HULP GEVRAAGD MET FACEBOOK

Ben jij handig met facebook en zou je ons willen helpen om een keer te kijken hoe wij het hebben ingericht en hoe het eventueel handiger kan? Heel graag. Stuur een mail naar stichtingeckstra@outlook.com en we nemen contact met je op.

VAKANTIES

Ergens tijdens een wandeling is het idee ontstaan om mensen op vakantie te laten gaan die dit normaal door omstandigheden niet kunnen. Alle dagen bezig zijn met de stress van weinig geld en andere problemen zorgen ervoor dat je nooit eens je zorgen opzij kan zetten. Een vakantie kan de druk van de ketel halen waardoor mensen er weer tegenaan kunnen!  Hoe mooi is het dan dat we opeens een vakantiehuisje aangereikt krijgen waar we gebruik van mogen maken. Hoe en wat is nog onzeker, maar het ziet ernaar uit dat we een paar gezinnen dit jaar op vakantie kunnen laten gaan. Ook gaan we weer samenwerken met het vakantiebureau. Zij werken samen met RCN-campings en hebben ook huisjes beschikbaar.  We maken hiermee een volgende stap met onze stichting.

Heb jij een eigen VAKANTIEHUIS of CARAVAN die we gratis of tegen gereduceerd tarief af en toe mogen gebruiken dan horen wij dat graag. Uiteraard zorgen we voor een goede screening en overleg vooraf.

ROMMELMARKT SAFE THE DATE

Zaterdag 2 april houden we een rommelmarkt waarbij de opbrengst naar onze stichting gaat.

Adres: Masker 213 (tegenover winkelcentrum Emiclaer)

Tijd: 10.00 – 15.00 uur

Mocht je spulletjes voor ons hebben om te verkopen (geen volwassen kleding of grote spullen) dan zou dat heel fijn zijn. Je kan dit dan die zaterdagochtend brengen naar het Masker. Mocht dit die dag niet lukken stuur dan even een mailtje, dan regelen we wat anders.

BELEIDSPLAN 2022-2023 EN JAARVERSLAG 2021

Begin maart staan beide op onze website.