Nieuwsbrief november 2020

Nieuwsbrief nr. 1 -  november 2020

Wie zijn we ook alweer?

Wij (Lotte, Aletta, Jeannet, Willem en Ina) zijn een team van 5 vrijwilligers die zich inzetten voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. We willen graag iets betekenen voor mensen in onze eigen buurt/ stad. Wij geloven dat we op een laagdrempelige manier de wereld een stukje mooier kunnen maken. We willen mensen bemoedigen door iets extra’s te geven in de vorm van een AH-, Etos-, bioscoop-, of dierentuin-bon. Of we geven een bon op basis van een persoonlijke behoefte. Zo hebben we laatst een kappersbon en een Praxisbon weg kunnen geven.

Ook staan we staan open voor andere soorten vragen en verzoeken die op ons pad komen. Via verzoeken uit ons eigen netwerk hebben we eerder een kinderfiets kunnen brengen, een bed geregeld dat nodig was in een ander gezin en hebben we een gezin dat gaat verhuizen aan verhuisdozen kunnen helpen.

Samenwerking

Steeds meer vinden we samenwerking met andere lokale organisaties. Nieuw is dat we dit jaar met Stichting Present Amersfoort zijn gaan samenwerken. In de zomer konden we Present helpen met zomerpakketten. Door deze actie zijn we in contact gekomen met Humanitas en Welzin, waarmee we nu een samenwerking aan het verkennen zijn.

Wat we dit jaar hebben kunnen doen

Onze inkomsten/ giften

Afgelopen lente hebben we een presentatie gegeven aan leden van de Lions-club Amersfoort.Van hen hebben we het mooie bedrag van € 500,- euro ontvangen.

Ook door een aantal structurele en incidentele individuele giften en de giften vanuit de flessenactie van de Albert Heijn in Emiclaer hebben we financieel de middelen om aanvragen die binnenkomen te kunnen honoreren.

We zijn dit jaar een ANBI stichting geworden. Giften zijn aftrekbaar van de belasting. Mocht u ons willen steunen met een gift, dan kan dat. Zie dan onze pagina ' Steun ons'.

Welke Eckstra’tjes hebben we dit jaar kunnen geven?

13 AH bonnen

3 Etosbonnen

2 Jumbobonnen

2 bonnen voor Dierenpark Amersfoort

1 Praxisbon

1 Kappersbon

4 zomerpakketten in samenwerking met Stichting Present

Ook geven we aan alle kinderen uit de betreffende gezinnen een cadeautje (als extra Eckstra’tje :)).

Decembermaand

We willen de komende feestmaand iedereen met wie we in 2020 contact hebben gehad een kaartje sturen. Ook willen we dit jaar meedoen met de kerstactie van Stichting Present.

Al met al kijken we terug op een goed jaar waarin we steeds meer vorm geven aan stichting Eckstra!