Wie zijn wij

Het bestuur van Stichting EckStra bestaat uit:

Voorzitter: Willem Terpstra

Secretaris: Ina Terpstra

Penningmeester: Aletta van Eck

Bestuurslid: Lotte Blom

Bestuurslid: Jeanette Bramer

Stichting EckStra wordt verder ondersteund door een groep betrokken vrijwilligers.

Ik ben Ina Terpstra. Ik woon met mijn man in Leusden. Ik werk als individueel begeleider bij een organisatie voor dak en thuislozen in Amersfoort. Daarnaast zijn mijn man en ik actief geweest bij het opzetten van een kinderdagcentrum in Kenia. Dit project loopt nu op zijn einde. In de jaren dat wij hiermee bezig waren, hoorde je steeds vaker dat er ook armoede in Nederland is. Niet te vergelijken met Afrika, maar ook om ons heen zijn er mensen die tijdelijk of voor langere periode niet voldoende mee kunnen doen in de maatschappij. Ik wens mensen toe dat ze door dit extraatje even uit de sleur komen en een  boost krijgen om verder te gaan.

Ik ben Aletta van Eck en woon samen met mijn man in Amersfoort (Kattenbroek). Ik werk 4 dagen per week bij een ontwikkelingshulp-organisatie wat zich o.a. richt op armoede in Afrika, Azië en Latijns Amerika. Het vrijwilligers-werk bij stichting EckStra is een mooie aanvulling om ook naar mensen in mijn eigen omgeving om te kijken. Mensen die het door allerlei omstandigheden financieel moeilijk hebben. Mooi om zo een steuntje in de rug te kunnen bieden.

Hoi, mijn naam is Lotte Blom. Samen met mijn man Wim, dochter Aimée en zoon Sam woon ik in Amersfoort Zielhorst. Met een jong gezin is het vaak een drukke en volle bak, maar dat weerhoudt mij er niet van om binnen mijn mogelijkheden wat te kunnen betekenen op maatschappelijk vlak. Ik werk in de HRM voor een organisatie voor ontwikkelingssamenwerking en noodhulp. We helpen om mensen zelf op te staan uit armoede en onrecht. En dit is waar ik me ook in mijn eigen directe omgeving voor wil inzetten. Om mensen die het niet breed hebben wat extra's te kunnen bieden. Hierdoor ben ik vol enthousiasme vrijwilliger en bestuurslid voor Stichting Eckstra!

Hoi, ik ben Willem Terpstra. Gelukkig getrouwd met Ina en trotse vader van drie dochters en een trotse opa van vier kleinkinderen. Het lijkt dat ik al op leeftijd ben, maar dat valt mee. In het dagelijkse leven ben ik tolk Nederlandse Gebarentaal en verzorg hier en daar een scholing in mijn beroepsgebied. Zoals Ina ook al heeft genoemd ben ik samen met haar en een aantal andere mensen betrokken bij een project in Kenia. Ook ik merk dat hier in Nederland, en dus ook in mijn omgeving er  mensen zijn die een opkikkertje of een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Vandaar mijn betrokkenheid bij dit project.

Hallo, ik ben Jeannet Bramer en ik woon samen met mijn man in Schothorst. Onze 4 kinderen zijn de deur uit en hebben hun eigen gezin. Wij zijn trotse opa en oma van 13 kleinkinderen. Sinds een aantal jaren ben ik met met pensioen (ik heb altijd in de wijkverpleging gewerkt) en daar geniet ik enorm van. Heerlijk veel tijd om me in te zetten voor stichting EckStra en bezoekjes te brengen aan mensen/gezinnen  die wel een extraatje kunnen gebruiken.

Wij geloven dat we de wereld een stukje leuker kunnen maken door ons in te zetten voor een ander.

Het Bijbelse “heb je naaste lief als jezelf” is voor ons een leidraad in alles wat we doen.